Pagina 1 - Pagina 2

Roeland:

Sinds 2 jaar heb ik basles van Roland, een geweldige leraar. Positief en heel enthousiast. Ik ben altijd gek geweest van popmuziek maar vond de drempel om zelf een instrument te gaan spelen hoog. Na een proefles was ik helemaal verkocht. Actief met mijn lievelingsmuziek bezig zijn is fantastisch. Ik wist niet dat het mogelijk was om al snel muziek te kunnen maken die ik geweldig vind en die goed past in mijn technische ontwikkeling. Roland maakt dat mogelijk en is daarin heel stimulerend, een les is altijd weer een feestje! Ik heb Roland dus al aan een aantal vrienden aanbevolen...

Simon:

Ik ben beginnend basser en heb inmiddels twee lessen van Roland gehad en daarin al ongelooflijk veel geleerd. Roland heeft ongelooflijk veel kennis in huis en draagt dat met veel enthousiasme over. Oefenen doe ik met muziek die ik zélf leuk vind. Ik kijk alweer uit naar de volgende les

Bas:

Ik heb nu twee jaar basles van Roland Franken en ik vind het fantastisch! Met zijn stijl van lesgeven sluit hij perfect aan op mijn behoeften en hij weet me keer op keer uit te dagen. Of je nu diep de theorie in wilt, technische hoogstandjes wil leren of gewoon lekker mee wilt kunnen bassen op je favoriete hits, Roland is de man die je moet hebben. Zijn kennis is onuitputtelijk. Zijn enthousiasme en passie voor muziek zijn aanstekelijk. Ben je op zoek naar een basgitaarleraar in de buurt van arnhem? Stop met zoeken. Bel Roland. Hartelijke groet, bas zuidwijk

Saskia:

Ik ben sinds augustus in de leer bij Roland en ik kan wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over zijn manier van lesgeven. Na een gratis introductie les, wist ik meteen dat ik aan het juiste adres was: we hebben toen doorgenomen wat ik wilde bereiken op het gebied van bas spelen, wat mijn muzieksmaak is etc.etc. En natuurlijk ook al daadwerkelijk muziek gemaakt. Nu, ruim een half jaar later, durf ik wel te zeggen dat ik een aardig stukje bas kan spelen en dit was niet mogelijk geweest, zonder de hulp van Roland. Hij weet je elke keer weer opnieuw te triggeren, door zowel theorie als praktijk, aan te bieden op maat en gebaseerd op mijn muzieksmaak. Dit is mijn ideale manier om gemotiveerd te blijven, want dat is toch het mooiste wat er is, voor een beginnende bassist? Mee kunnen spelen met de muziek die jij helemaal geweldig vindt!

Stijn:

Ik speel al bijna vijf jaar basgitaar en speel daarnaast al meer dan tien jaar klassiek akoestisch en was dus een beetje huiverig om lessen te nemen, omdat ik dacht dat ik het niet nodig zou hebben. Ik heb het ook niet echt nodig, maar er is zoveel meer om te leren! Na een telefoontje met Roland kon ik een gratis proefles nemen en hebben we bekeken wat ik allemaal nog zou kunnen leren. Ik speel sinds een tijdje ook bas in een orkest en hij kan me prima helpen met het 'ontcijferen' van de baspartijen die ik op papier krijg. Ook nieuwe technieken, kleine trucjes om het spelen makkelijker te maken, het behandelen van theorie en muziek waar ik me nooit eerder in verdiept had om te gaan spelen: het zijn stuk voor stuk onontdekte uitdagingen die ik nog niet eerder genomen had. Naast dingen leren, verbreed je dus ook nog eens je horizon en maak je kennis met muziek waar je eerder niet naar omkeek.

Michiel:

Een aanrader voor beginnende als gevorderde bassisten. Met 20 jaar ervaring was ik huiverig om les te gaan nemen, maar heb nu spijt dat ik niet eerder met Roland in contact ben gekomen. Zowel het technische als het theoretische aspect van de lessen blijken zeer bruikbaar te zijn voor het brede muzikale vlak waarin ik mij begeef.

Koen:

Ik heb momenteel iets meer dan een jaar les bij Roland. Toen ik les nam bij hem wist ik nog niks van het bassen af. Door de opbouw (zowel technisch als theoretisch) en variatie in de lessen weet hij je constant weer te te prikkelen om je verder te ontwikkelen. De eigen inbreng staat bij hem hoog in het vaandel. Dit gecombineerd met zijn kennis en ervaring geeft een hele leuke mix. Echt een aanrader!

Vincent:

Ik heb een jaar lang lessen gevolgd bij Roland en was er erg tevreden mee. Technisch gezien weet hij waar hij over praat en hij kan zijn kennis prima overbrengen op de leerling, of het nou om een simpel speeltechnisch trucje van vingervlugheid gaat of om een abstract muziektheoretisch idee. Hulde daarvoor, want vooral dat tweede is erg belangrijk bij muziekles en is niet altijd even vanzelfsprekend bij leraren. Lessen worden gegeven aan de hand van wat de wensen van de leerling zijn, niet aan de hand van een vaststaand curriculum of rooster oid. Dat maakt lessen bij Roland flexibel, verfrissend en nuttig. Het kwam regelmatig voor dat we het de ene les hadden over een bepaalde baspartij waar ik moeite mee had, en de volgende over harmonieleer en hoe dat toegepast moet worden. Verder zijn de lessen ook prettig om aan deel te nemen. Er hangt een ongedwongen sfeer en Roland is een open, geduldige en vriendelijke leraar. Ik ben uiteindelijk gestopt door tijdgebrek mijnerzijds, niet door kwaliteitsgebrek zijnerzijds. Prima leraar, prima lessen.